اگر از عاشقان ترشی سیر هستید، این مقاله مخصوص شما است!
1402/12/28نگاهی به اصالت در روز ملی صادرات
در راستای روز ملی صادرات در ایران گفتگویی با جناب آقای علیرضا محمدزاده مدیر واحد بازاریابی و فروش بین المللی ( صادرات) مجموعه غذایی اصالت داشتیم.
آقای محمدزاده در زمینه فعالیت واحد صادرات اشاره کرد: با وجود اینکه اینکه شرکت سیمین سپهر سپاهان مدت زمان طولانی است اقدام به صادرات محصولات خود با برند اصالت به سایر کشورها مینماید اما در سه سال گذشته با نگاه ویژه مدیریت محترم عامل شرکت در امر صادرات شده شاهد رشد و شکوفایی این واحد میباشیم و موفقیتهای خوبی حاصل شده است. بازارهای هدف ما به چندین قاره از جمله قاره اروپا و اقیانوسیه آسیا و افریقا میباشد. بازارهای هدف ما درحال حاضر کشورهای از قبیل سوئیس، آلمان، سوئد، اسپانیا، هلند، انگلیس، استونی، روسیه،کشورهای حوزه خلیج فارس شامل امارات، کویت، بحرین، قطر، عمان، عراق و افغانستان و همچنین استرالیا و همچین حوزه CISاز قبیل ارمنستان، ترکمنستان، … به صورت روتین صادرات فعال داریم. در مجموع صادرات محصولات با برند اصالت به بیش از 22 کشور به صورت فعال و روتین انجام میشود.
وی افزود با توجه به اینکه شرکت سیمین سپهر سپاهان اقدام به تولید و عرضه بیش از 75 قلم کالای مواد غذایی مینماید علیرغم کسب سهم بازار مناسب در ایران با ذائقهسنجی در کشورهای دیگر بازارهای مناسبی را برای حضور محصولات خود ایجاد کرده است. با توجه به تفاوت نوع مصرف در ایران و سایر کشورها ارسال کلیه محصولات امکان پذیر نمیباشد لذا با شناخت ذائقه مصرف هر کشور اقدام به ارسال محصولات میشود. که از مهمترین اهداف ما در واحد صادرات شناخت ذائقه مصرف کننده و ارسال سبد کالای کامل از محصولات تولیدی میباشد.
وی با اشاره به چالشهای صادراتی خاطر نشان کرد: همانطور که میدانیم چالش در بخش صادرات همیشه وجود دارد. اما باتوجه به رسالت مجموعه در مواجهه با چالشها اذعان کردند برای انجام امور « یا راهی هست و یا اینکه راهی میسازیم» بزرگترین چالش در بازرگانی خارجی، به ویژه در صادرات تحریمهای موجود در نقل و انتقال پول و ارسال کالا به صورت مستقم میباشد. گاهی اوقات مجبور هستیم کالا را از راههای متعدد ترانزیتی، ترابری و… ارسال کنیم تا به مقصد تحویل شود که این امر هم زمان بر و هزینه بر بوده و ضمن اینکه ریسک انجام کار را بسیار افزایش میدهد.
لازم به ذکر است ما بر آنیم تا با حضوری فعال در نمایشگاههای بین المللی در ایران و سایر کشورها مانند نمایشگاه گلفود دبی، انوگا المان سیال فرانسه و اکسپور روسیه و سایر کشورها از ظرفیتهای این نمایشگاهها استفاده نماییم تا برند اصالت و محصولات شرکت را به دست مصرف کنندگان در آنسوی مرزها برسانیم. چرا که بر این باوریم تست غذای سالم حق همه مردم دنیاست لذا در این زمینه تمام تلاش خود را خواهیم کرد با تولید یک کالای باکیفیت هم در ایران و هم در سایر کشورها من جمله کشورهای اروپایی و اسیایی کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق و افغانستان به صورت یکسان از مصرف یک غذای سالم و امن لذت ببرند.
وی در زمینه استانداردهای کیفیت کالا افزود: در وهله اول استاندارد و سیب سلامت کشورمان است که از اهمیت بسیار بالایی برخودار میباشد که بر روی لیبلهای محصولات درج شده است ولی برای دسترسی آسان تر بازارهای خارجی نیازمند گواهیهای خاص آن منطقه من جمله انواع ایزوهای بینالمللی و گواهیهای حلال و یا هر مجوز دیگری که به ما کمک کند استقبال مینماییم.
محمدزاده در راستای ارتقای برند اصالت در کشورهای مقصد خاطر نشان کرد: تلاش ما در وهله اول این است که به صورت تک نمایندگی کار کنیم. تا اینکه نماینده شرکت اطمینان حاصل کند که شرکت نهایت حمایت خود را از ایشان خواهد کرد و نماینده هم با وفاداری اقدام به حفاظت از برند اصالت خواهد داشت. در راستای این سیاست اقدام به ثبت برند در بازارهای هدف کرده تا خللی در امر صادرات در کشورهای هدف ایجاد نشود.
وی در خصوص چشم انداز آینده مجموعه افزود: ما در راستای رشد و توسعه بخش صادرات اصالت، برانیم تا دلایل عدم حضور ما در کشورهایی که فعالیت نداریم بررسی و راه نفوذ به این بازارهای را شناسی نماییم و سهمی از بازار این کشورها را بدست اوریم.
شایان توجه است در صورت تمایل برای همکاری و یا سوالی در زمینه صادرات میتوانید با واحد صادرات مجموعه به شماره 00982188231201 داخلی های ( 385)و ( 323) تماس حاصل فرمایید. واحد صادرات مجموعه همواره پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.